Sweet sweet internet

Idag fick jag äntligen nytt internet och jag tog genast itu med att göra allt det där man egentligen inte kan leva utan. Som att kolla Facebook, mails och alla nyheter som jag har missat.

Summering av veckans toppnyheter:
Aftonbladet konstaterade att tusentals människor i Sverige kommer att dö i svininfluensan. De har även en stor artikel om konsekvenserna av att gå naken i Singapore.

Svenska Dagbladet påpekar att ett fall av svininfluensa har påträffats i Danmark samt har ett reportage om varför Sverige föll mot Ryssland i hockeyn.

The Age säger att folk oroar sig för mycket för svininfluensan då Australien har högsta beredskap för en eventuell pandemi. Men de rapporterar också att den första Australiensaren har insjuknat, dock bor han i England sedan år tillbaka.

Falu Kuriren korar Jack från Siljansnäs till årets Vårvovve.


Idag surfade jag tidigt med Espen, vi hade en underbar dag vid Burleigh Heads, han lyckades få några riktigt bra åk men jag var trött och gjorde inge vidare ifrån mig. Men underbart vart det.

Efter vår utflykt fixade jag lite bankärenden, handlade och grejade runt. Fick även erfara baksidan av att vara bilägare då jag betalade 6 månaders vägskatt och en obligatorisk försäkring för 2300kr. Men men, det är det ju faktiskt värt.

Sen har jag bara tagit det lugnt ikväll, kollade på film med flatmatesen, tvättat, pluggat lite och nu spelat tvspel med gänget hela natten. Ska sova nu dock då jag ska till Brisbane imorgon. Ska bara duscha så jag är helt box-fresh i min nytvättade säng!

God natt!

1 kommentarer:

Leonard | 1 maj 2009 kl. 18:18

I'm back!! Tillbaka från Tyskland, läs gärna! Trevlig kväll och en glad första maj! :),

Leonard