Drömmar i Burleigh

I fredags så vaknade jag klockan 8 för att lämna in min uppsats i biblioteket före klockan 10. Var redan färdig strax efter 9 så åkte till the village och hämtade upp Espen och vi började leta surfspots. The spit var kasst återigen, mainbeach och surfers var även dem för lugna. Så vi drog iväg till Burleigh igen. Det var lugnt även där men längst bak så fanns det ett bra break som vi siktade mot. Espen chansade och hoppade över stenarna för att ta sig dit medans jag hellre paddlade en kilometer för att ta mig ut dig. Väl där ute så träffade vi Kane och jag hade, efter flera veckors frustration, en riktigt bra dag. Lyckades få fyra åk på raken och börjar nu bli riktigt snabb på pop-up. Underbart!

Efter nästan tre timmar av surfing så åkte vi tillbaka till surfers och käkade all-you-can-eat buffé med pannkakor. Manliga som vi är måste vi ju så klart tävla och jag kan nu i efterhand konstatera att det inte fanns några vinnare i den tävlingen. Espen lyckades klämma 9 pannkakor som mer liknade tårtbottnar, Kane drog 8 och jag slutade på 5 då jag också passade på att klämma en milkshake.

Efteråt hamnade vi i pannkaks-koma och var tvungen att chilla en stund, så jag körde hem Espen och drog själv hem och kollade på Det Femte Elementet.

På kvällen så ringde kat mig och sade åt mig att komma in till surfers och ta med gitarren så jag åkte in och mötte upp ett helt gäng på stranden där vi satt tills långt efter midnatt och hade allsång och sprang runt i sanden. Det slog mig då att trots att jag har bott i Surfers i nu mer än 10 månader så har jag hittills aldrig riktig softat på stranden. Det har alltid vart surfing eller liknande på gång, inte en lugn stund. Så nu att bara ligga på rygg och räkna stjärnorna var verkligen en häftig upplevelse.

0 kommentarer: