Dancing in the moonligt

Har haft en helt underbar dag idag!
Vaknade klockan 8:30 och åt frukost. Klockan kvart över 9 lämnade jag in min Accounting assignment och for sedan till the Village och hämtade upp Espen. Laddade med surfbrädor och solkräm spanade vi först in The Spit, Main beach och Surfers men hamnade som vanligt i Burleigh. Där träffade vi också Kane från metron som pluggar journalistik på Griffith.

I Burleigh hade jag verkligen en underbar dag, surfingen släppte och jag surfade fler vågor än sammanlagt de senaste veckorna. Dessutom fick vi paddla riktigt långt så nu är jag mör i hela kroppen.

Efter nästan tre timmar av surfing åkte vi tillbaka in till surfers och skulle ha pannkaksätartävling. På Pancakes in Paradise får man äta hur många pankakor man vill för 45kr. De är väldigt tjocka och liknar mer barnpizzor men klart dugliga. Efter fem stycken fick jag ge mig, Kane drog åtta och Espen vann med nio stycken. Klart ovärt då han hamnade i Pankakskoma under resten av dagen.

Efter lunchen drog vi hem till metron och Kollade på No country fro old men och American Pie 3. Spelade också lite GTA och bara softade järnet. När klockan vart 10 körde jag hem honom till the village och tog mig sedan ner till surfers där jag mötte en hel grupp village folk och tillsammans spelade vi gitarr och lekte i månskenet. En verkligen oförglömlig kväll.

I morgon ska jag klockan 10:30 lära mig att kitesurfa då jag är med i Griffiths Kitesurfing club. Har privat lärare imorgon i en halvtimme-timme. Kommer bli riktigt spännande. Kommer också surfa lite till och sen på kvällen är det grillning i Cevron Towers och utgång på kvällen. Kommer bli en heldag. Tur att jag bara har en uppsats kvar nu som jag ändå nästan är klar med. Sen är det bara tre final exams kvar och jag har gjort en termin till. Swosh bara!

Har haft min kamera i skolväskan under tiden så har inte tagit några bilder på bra länge. Ska ändra på det i morgon dock.

0 kommentarer: