BIFF!

Har haft en riktigt skön dag idag. Vaknade klockan 10, käkade frukost och kollade mailen som vanligt. Skolan började klockan 13 så jag kikade på ett avsnitt av The Apprentice säsong 8 (som alla som känner mig vet att jag älskar). Därefter traskade jag över till blockbuster och hyrde 5 nya filmer: Atlanits, Skönheten och odjuret (fått en grej för Disneyfilmer, så många som jag inte har sett), Hotel Rawanda, Master and Commander och Gangs of New York. Jag passade även på att köpa en kycklingwrap på Fish'n'Ship butiken och gick sedan till bussen.

Hade först en timmes lektion i Marketing då vi gick igenom frågor till det kommande provet och diskuterade hur provet kommer bli upplagt. Till allas förvåning så är inte ett "short answer" några rader länger utan har blivit uppgraderat till en och ett halvt A4. Får ta med massor med pennor till provet alltså...

Efter lektionen var det dags för en tvåtimmars föreläsning i samma ämne och ämnet denna vecka var Ethic and Social responsibility. Vilket egentligen handlar om hur du kan utnytja naturen, människor och länder så mycket som möjligt utan att någon får reda på det och börjar bojkotta dig. Helt underbart att de ite försöker dölja det.

Efter lektionen stannade jag i biblioteket i två timmar då jag väntade på min buss och spelade lite poker och kollade på mer av The Apprentice. Träffade några vänner och tog det lugnt. När jag kom hem höll Axel på att laga mat. Killen hade kollat på American Psycho en gång för mycket och serverade "grilled free ranged rabbit with herb french fries" men då det inte fanns någon hare här så vart det oxfilé istället. Helt klart en av de bästa måltiderna jag har ätit i år. Ska klottra ner hans adress i min Zagat.

Efter middagen hade vi en orgie i glass och kollade på Atlantis som jag gillade mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Märke att jag har sett den innan, antagligen för 10 år men jag förstod den antagligen bättre nu också. Efter det så hade jag och Axel lite nostalgiprat om Sverige och när vi gick i mellanstadiet. Bra grejer.

Ska sova nu, Surfing och Espens födelsedag i morgon! God Natt!

0 kommentarer: