GODIS

Spanade runt lite på bilddagboken idag och snubblade över en av mina vänners bilder och speciellt en bild där man i bakgrunden kan skymta en godispåse.

PANG! Sa det och jag fick ett sådant otroligt sug efter godis. Sura nappar, sockerbitar, svampar, saltlarkis och allt det där. Det drog upp ett helt underbart minne från en kväll då jag och vännerna Axel, August, Bergman och Rikard cyklade upp till City Gross för att handla godis innan vi skulle titta på en film. De små detaljerna i livet som gör det så värt att leva.

Saknar nu den svenska sommaren. De där speciella dagarna när man kan ta av sig huvtröjan och gå runt i t-shirt i säkert en timme eller två. Jag saknar att cykla. Jag saknar grus (dom har inte grus här, eller jag har inte sett något). Jag saknar husdjur. Jag saknar hästhagar. Jag saknar Samuelsdals golfbana som man alltid gick förbi eller igenom trots att man hatade den då för att den var så lång.

Så många goda minnen, minnen från stunder man då inte kunde förstå att "det här betyder faktiskt något för mig" eller "fan vad bra jag har det".

Jag har ett väldigt bra liv, har alltid haft ett väldigt bra liv med många bra vänner som har gjort mig till den jag är. Tack ska ni ha.


Stunder jag mindes denna vecka: (Varning, otroligt intärna)

Åka fyrhjuling med Klings, Rikard och Per ute i ingenstans!

Fysiklektion med Blixten, August är inne på sin tredje chokladkaka innan klockan 9.

Sista april med vännerna då vi använde våra raketer till att skjuta Def-Gun i krondiksdammen.

Poker hos Tara? (tror det bara hände en gång, max).

Pulkaåkning i Tingsbacken, Sandra hade en boll på huvudet.

Snowboardåkning med Per och Alfred i Källviken på vardagskvällarna.

Springa runt på galgberget med Martin tills det blir mörkt.

Minns det som om det vore igår...

3 kommentarer:

Sandra | 16 maj 2009 kl. 14:15

Haha åh nu kom jag ihåg när vi åkate pulka:D Det var en fin kväll:)

Unknown | 18 maj 2009 kl. 00:00

VI E HÄÄR

Anonym | 25 maj 2009 kl. 18:01

VI ÄR HÄÄÄÄR!