Kitesurfing!

Vaknade återigen tidigt idag och åkte och hämtade upp Sarah och Katarine i the village och vi åkte till mainbeach där jag skulle på min första lektion i kitesurfing.

Jag skrev redan tidigt denna termin in mig i Griffith University Gold Coast Kiteboarding Club och då de har många mer medlemmar än platser så är det lottning om vem som får gå på lektionerna och idag var det min tur. Vi mötte upp med våra ledare vid mainbeach och fick först en genomgång i hur vinden fungerar, vilka zoner som är neutrala, vilka som ger kastvindar och hur man ska vända sig. Sedan fick vi en lång genomgång i hur en drake fungerar och hur all annan utrustning ska användas och säkerhetsutrusningen.


Mycket intressant!

Sen visade han oss hur man får upp en drake i luften och jag vart direkt otroligt imponerad då jag aldrig ens har flygit en liten drake förut. Draken vi hade var en 9kvm stor nybörjar-medel drake. Men de flög också med en 9kvm proffsdrake och en 12kvm nybörjardrake. Dock var det för dålig vind för att vi skulle kunna börja bodysurfa på land och vi bokade om till samma tid nästa vecka. Dock hann vi se några coola hopp och lära oss hur man styr en drake när den är i luften och vad man ska göra om saker går snett. Riktigt riktigt coolt faktiskt. Längtar tills nästa vecka!


Flyga drake!

På kvällen skulle vi på grillning i Chevron Towers. Jag tog med mig Martin, Toni, Kat, Molly och Sarah och vi träffade mina tyska vänner Sandra, Katie och Silke och hade en grillfest vid deras bbq plats. Det roliga är dock att då de bor i Chevron Towers så är deras BBQ plats på 6e våningen vid ett poolområde med sandstrands pooler och stora gräsytor allt med utsikt över hela surfers paradise. Vill verkligen bo i Chevron snart, ska jobba på det till min termin efter Frankrike. Har bestämt mig att min sista termin på Griffith kommer jag bo i The Village igen för att ha campus livet avklarat.

Vi drog senare vidare till The Bedroom, 21 och Cocktails and Dreams men gick tillbaka till The Bedroom där vi stannade större delen av natten. Martin var extra lycklig så han bjöd på omgång efter omgång med Champange och vi fick vår egen säng och stekte hela natten. Sen avslutade vi kvällen på cocktails and dreams och tog en taxi hem och hade allsång i mitt rum fram tills klockan 4 i morse. Bra dag!


Martin, Toni och Jag i The Bedroom

0 kommentarer: