Helt trasig

Igår hade jag en helt underbar dag! Började med att jag vaknade klockan 6:30 och lagade frukost. Surfing stod på schemat så då är det, trots att jag aldrig hade trott att jag skulle få se den dagen, gröt som gäller till frukost. Gröt och Cherios, och Juice, och Té.

Vi hade planerat att 14personer skulle åka till the Spit för en heldag med surfing och vi skulle samlas klockan 7 i the Village. Dock, med tanke på att det var Tav Night kvällen innan så räknade vi med ett bortfall på en 30%. Jag begav mig till the Village och på vägen hämtade jag upp Susanna, en svensk vän som bor i ett annat lägenhetskomplex kallat Sphere som ligger mellan Labrador (där jag bor) och Universtietet.

Väl i the village hämtade jag upp Max och Espen då luke redan hade kört en full bil till the Spit. Espen hade läst en grym Surfforecast om the spit så vi skyndade oss att göra oss i ordning och sprang till stranden. Som visade sig vara en lika surfvänlig som en tvättmaskin på syra. Vi träffade Lukes gäng på stranden men de skulle bara chilla i solen en stund och dra hem sedan. Vi ville försöka ändå men vi begav oss till Mainbeach för att se om det är bättre där, vilket det inte var. Istället så valde vi att dra till Burleigh.

Burleigh var, till vår stora förvåning, ruskigt bra. Espen och Max kastade sig ut i vågorna men jag hjälpte Susanna att hyra en bräda för att sedan även vi börja brottas med vattnet. Vi surfade i lite mer än två timmar och gav oss sedan, trötta men lyckliga in till staden för att äta lunch. Big Chief Burgers och Gelatio glass stod på menyn och vi begav oss sedan hemåt.

Jag släppte av Max och Espen i the village och när jag släppte av Susanna så fick jag en visning av Spehere som verkligen var otroligt snyggt. Nybyggda lägenheter med en enorm utomhusanläggning med flera pooler, gym och uppehållsplatser. Synd att det är så dyrt, annars hade jag verkligen kunnat se mig där nästa termin.

När jag kom hem efter att ha släppt av Susanna så han jag knappt komma innanför dörren innan Max ringde mig. Han hade fått tag på en person som ville sälja en bil och behövde hjälp. Jag duschade och skyndade mig tillbaka och tillsammans åkte vi till Carrara där han provade en Corolla . Helt okej bil för att vara 17år gamal och kosta 7200kr. Han ska ta den till en mekaniker på måndag och då är den felfri så blir det han som kommer köra oss till stranden några veckor framöver.

På vägen hem så passade vi också på att handla lite i Ashmore och vi gick in till CashConverter (CashConverter är som en pantbank, men det är en kedja över hela Australien) där jag köpte en PlayStation 2 Slim. Har länge letat efter en DVD spelare men då de kostar ca 300kr och en playstation här kostar ca 600kr så tänkte jag passa på att köpa en sån istället. Här hittade jag nu en Playstation 2 slim för 350kr inklusive ett spel och klippte till direkt. Dock är den rosa... Äsch...

Jag släppte sedan av Max och åkte hem och lagade mat. Martin, Dave och alla andra från Metron var helt överlyckliga över min Playstation och de tillbringade hela kvällen framför den. Jag, som var helt slut efter dagen gick dock till sängs tidigare än jag någonsin har gjort hittills tror jag. 21:05 släckte jag lampan.

---

Idag började jag med att klockan 7 texta Espen och ställa in vår surfing för dagen. Jag kände mig fortfarande trött och det gjorde ont i hela kroppen. Jag sov två timmar till och gick sedan upp för att laga frukost och kolla på filmen Wall Street som är en av mina favoritfilmer. Jag förstår dock inte varför folk säger att Gordon Gecko är filmskurken? Greed, is good!

Idag ska jag spendera min tid med att softa vid poolen, skriva på min Marketing Plan, och kanske gå på bio i kväll? The sky is the limit! WOOT WOOT!

0 kommentarer: