The millionaire next door

Ibland är livet verkligen konstigt. Här om kvällen satt jag och slösökte på Ebay och kom på att jag behovde en gigantisk Danko Jones flagga pa mitt rum då jag är besatt av mitt eget efternamn. Jag sökte runt lite och hittade tyvärr ingen flagga men när jag sökte på Danko så hittade jag en bok vid namn "The Millionaire next door" skriven av William D. Danko. En bok som behandlar frågan varför personer runt dig har mer pengar än du. Då miljonär och Danko är tva av mina favoritord så vart jag riktigt intresserad och sökte rätt på boken även pa Bokus. 156kr skulle den kosta och jag funderade på att beställa hem ett exemplar och låta mamma skicka ner den hit. Längre an så kom jag inte for sängen kallade då jag skulle upp och surfa dagen efter.

Idag när jag gick in till kontoret på Metron för att betala min hyra så var Charlie upptagen med annan hyresgäst så jag fick sitta och vänta en stund. I väntrummet har de hylla med saker som andra hyresgäster har glömt kvar och där i bokhyllan stod den, "The Millionaire next door" och bara stirrade på mig. Först trodde jag att jag hade sett fel men efter att ha gått fram och plockat ner den var jag övertygad. Boken jag igar hittade av en slump pa Ebay och funderade på att beställa fanns nu i mina händer. Jag tog den fort och nu ligger den på mitt rum och väntar på att jag ska ta reda pa dess hemlighet.


William D. Danko vill säga mig någonting, jag bara vet det!

1 kommentarer:

klinqs | 15 april 2009 kl. 13:04

jag tror att den boken kommer att göra att du blir rikare än din omgivning =) se det som ett tecken (fast tvärtemot titeln) ^^