En dag att minnas

Jag har äntligen kommit på hur jag ska göra för att dagarna inte ska gå så fort och ha lite mera mening. Vakna tidigare, säga ja och slopa datorn.

Ta igår till exempel, vaknade klockan 7:40 för att surfa klockan 8 (trots att jag lad mig strax innan 2 natten innan). Surfade med Max och Espen fram tills klockan 10 då Espens bräda tråkigt nog gick sönder. Vi valde då att åka till Australia Fair för att bruncha på Subway och var redo att åka strax efter 11.


Jag: Har ni någonting ni måste göra nu?
Espen och Max: Nej har du någon idé?
Jag: Vi kan gå på bio!


Sagt och gjort, nästa film var 17 Again med Zac Efron som vi såg tillsammans med Guldkustens alla fjortisar, vi skrattade dock högst.

Efter filmen körde Espen hem mig och jag duschade och bytte om då jag såg att jag hade fått ett mail från Lea som jag träffade på Samoa. Hon var i Surfers och undrade om vi skulle luncha vilket vi så klart skulle så jag åkte in till surfers och träffade henne på Gloria Jeans cafe, visade henne runt i staden och vi pratade lite om livet. Vi träffade också Hester och Jason vilka jag, när vi hade sagt hej då till Lea körde hem till the Village.

När jag lämnade av dem i the village så hämtade jag också upp Max och Espen för att vi skulle laga middag hemma hos mig. Vi lagade tortellini och kollade på filmen The Producers, som för övrigt var värdelös. Sen satt vi vid polen hela kvällen och drack Te och åt TimTams.

Jag körde där efter hem dem och skulle hem och börja packa, då mitt internet inte fungerade pga regn (Metron får sitt internet trådlöst så regnar det, dör internet ibland) så gick jag ut till poolen en stund och ringde lite, vilket jag inte har gjort på länge.

Nu är det lördag morgon och vi åker om 7 timmar. Håller på att packa allt men då vi har hört att "Nya Zeeland är kallt, det är inte är vinter än men det skulle kunna finnas snö på marken" så har jag beslutat mig för att INTE ta samma väska som jag packade till Fiji. Ojoj vad spännande det här kommer bli!

0 kommentarer: