Finally Done!

Nu, äntligen!

Idag har jag haft två av mina tre mid-exams. 25% Business Stats och 35% Accounting for Decisionmaking har jag nu avverkat och det känns bra. Vågar så klart inte hoppas på något förens jag har fått resultaten men jag har gjort mitt bästa och är nöjd med det.

Business Stats handlade om grunderna till afärssatestik med medelvärden, sannolikheter och avvikelser. Väldigt krångligt och något jag inte tror att jag kommer få särskilt mycket användning för i framtiden men, nu ser jag ljuset i tunneln.

Accounting, Redovisning som nu nästan har blivit mitt nya favoritämne var svårare men det känns som om jag hade pluggat på rätt saker i alla fall. Det handlade mestadels om Balance Sheets, Cash Flow statements, Incomestatements och Depriciation. Vilket är ganska logiskt så länge man pallar att hålla isär alla begrepp.

Men men, orka det nu! Över till det viktiga.

Jag har inte skrivit på länge då jag helt enkelt inte har hittat tid till det. Men som sagt i onsdags var jag på bio. I torsdags så hade jag Uni bara halva dagen då Business Stats lektionerna var inställda och gav oss mer studietid. Jag hade planerat att sitta i biblioteket mellan klockan 2 och klockan 8-9 och studera och börja på min Marketing Plan men då det just nu är monsun period så fick jag lov att simma mellan klassrummen på förmiddagen och var så blöt så jag kände att jag inte kunde sitta i ett luftkonditionerat bibliotek utan att bli sjuk. Så jag drog hem.

Väl hemma så hade stormen blivit ännu värre och den hade till och med slagit ut allt internet i hela complexet så min kväll av plugg (i accounting gör vi alla övningsfrågor på internet) vart utbytt till en stenålderskväll då jag varken hade internet eller pengar på mobilen. Efter att ha sprungit runt i nästan varje lägenhet på Metron och frågat efter en kopp internet, badat i poolen, lagat en stor middag, sett filmen 300 och diskuterat Twilight med folk så somnade jag av uttråkning klockan 10:54. DET VAR INTE BÄTTRE FÖRR!

Igår fredag så var jag hemma hela dagen och pluggade Accounting och Business Stats då vårt älskade internet hade kommit tillbaka. Vaknade klockan strax innan 10, pluggade till klockan två, badade och lunchade, pluggade till klockan 6, hyrde Euro Trip och såg den (det kostar 18kr per vecka att hyra filmer här, på tisdagar kostar det 6kr per vecka), bytte till Business Stats, pluggade mellan 8 och 10 för att sedan hänga med folk runt om kring och avslutade med att plugga Business Stats med axel mellan 12 och 2.

Jag hann även med att prata om kärlek med min nya Mys-Fransos Louie och om hur han kysste hans tjej (som han lämnade för Australien) under Eiffeltornet vid midnatt samt äta kycklingpizza och dra ändlöst roliga Enron skämt.

0 kommentarer: