Sista vardagarna

Nu är det snart över. I skrivandets stund har jag en lektion och en föreläsning kvar, sen är jag klar med denna termin. Har bara proven kvar efter det men det handlar bara om timmar. Denna vecka har gått i repetitionens tecken. Läsa alla sammanfattningar och stödord från genomgångarna för att färska på vad vi har lärt oss hittills. Tycker att det går ganska bra än så länge och är inte orolig för de kommande proven.

I tisdags började vi morgonen med att surfa, jag, klemens, thomas, johannes och Axel drog till the Spit. Vågorna var bra men få vilket gjorde att tjugo personer kunde jaga samma våg vilket get en nybörjare som mig en väldigt liten chans att åstakoma något. Men det var en fin dag i alla fall och jag hade några bra åk samt så kan jag konstatera att våtdräcktssäsongen är över. Nu är det bordershorts och rashguard som gäller! Senare under tisdagen så gymmade jag och läste Employment Relations.

Under onsdagen hade jag träningsvärk i hela kroppen och att åstadkomma något var svårt. Läste mera Employment Relations och hade min sista föreläsning i just det ämnet. På kvällen hade Thomas lagat Spagetti och köttfärsås till alla så vi åt tillsammans och avslutade natten med att kolla på Jarhead.

Idag hade jag som vanligt skola hela dagen, från 8 till 20. Men föreläsningarna var korta och intressanta då de egentligen bara repeterade terminen som gått. Lektionerna var väldigt intressant förutom att jag vart lite kinkig på min Government Busines Relations lärare som började dra citat ur Michel Moores film "Farenheit 9/11 som handlar om kriget i Irak". Det är en bra film men absolut inte bevisad att den ska vara sann. Men men, det var ju sista lektionen så han fick hålla på...

Jag slutade klockan 7 istället för 8 och han hem precis i tid för att hjälpa Emilie, Karen och Desiree att laga sushi. Det var verkligen jättekul, och resultatet vart perfekt, sushi är både enkelt att göra och väldigt billigt och vi kommer göra det många gånger till känns det som.


Klockrent resultat, tror jag ska söka jobb på Sushi Train!

2 kommentarer:

Anonym | 31 oktober 2008 kl. 00:06

MEEEN fisken och grejen ska ju vara i mitten av sushin ;) såg gått ut iaf! :D

Anonym | 31 oktober 2008 kl. 03:55

do it better urself then... punk.