Fiji - Fredag

Vi stannade två nätter även på CoralView så efter en lugn dag och en god natts sömn så vaknade vi tidigt för att äta frukost och ge oss iväg på ännu en utflykt. Vi åkte båt i cirka 45 minuter och hamnade på en ö där vi fick vandra in i ett berg och ner till en vattenfylld grotta. Väl inne i grottan snorklade vi runt och målet var att dyka under en vägg i grottan och komma ut i en annan grotta, en limestensgrotta med runda väggar och kristallklart vatten. Grottan var verkligen häftig att se och det sägs att har man inte sett den grottan så har man inte sett Fiji. Guiden påpekade hela tiden hur lyckligt lottade vi var som fick se den då många Fijianer drömmer om att få besöka den men aldrig får möjlighet.

På vägen tillbaka så upplevde vi en av resans höjdpunkter, plötsligt från ingen stans kom det fram 7-8 delfiner runt vår båt som hoppade vid vår sida. Jag har aldrig sett delfiner förut och det var verkligen coolt att se.

När vi kom hem så var det dags för mat igen och efter det mer stek i solen. En varsin solstol och lite solkräm så var eftermiddagen gjord.

När kvällen började närma sig så gick jag, Desiree, Emilie, Anneleen och Nick upp till toppen av ön för att se solnedgången, känna lite på den tropiska miljön och nästan gå vilse. Nick som under dagen hade köpt en bastkjol tog med den till toppen och vi alla poserade i äkta Fiji-anda. Fotografierna kommer antagligen att hamna på Facebook någon gång våren 2012...

På kvällen så var det fest, det var trots allt vår sista natt ute på öarna så tillsammans med några vänner från Argentina och några Skankinavians från Danmark så spelade Kings hela natten. Vi försökte även sova i en hängmatta men då det blåste för mycket vart det sängen någon gång klockan 3-4...

Att ha en blomma i örat är så Fijianskt det kan bli, men det är inte bara något trendigt blingbling. Nej det har faktiskt en mening. Att ha den i vänstra örat betyder att man är singel, i högra så har man stadigt sällskap