Julafton!

Idag när jag kom hem från skolan så låg det en grön lapp i min brevlåda. Det stod att jag hade ett paket att hämta ut i receptionen.

Jag gick till receptionen och hämtade ut ett stort grönt paket med posten loggan i högra hörnet. Hjärtat klappade och svetten började rinna, vad kan det vara?



Då jag bor i ett eko-skyddat land så måste paketet ha en innehållsförteckning och bara synen av den fick mig att dansa av lycka!



I paketet låg det en svart tröja, två påsar med djungelvrål, en påse Ahlgrens bilar - lakrisdäck, en pumpa, några höstlöv från Sverige, det bästa ur senaste DV Man magasinet och... EN PÅSE TORTELLINI!



Jag sprang runt och tjöt, dansade, grät och skrattade och kysste påsen ömt. Vissa lagrar champange och cigarrer tills när de får barn eller gifter sig. Men denna påse, är fan heligare alltså. Måste hitta på något som gör det värt att sprätta den enda påsen med Barilla tortellini med kött på den här sidan ekvatorn.

1 kommentarer:

Anonym | 10 oktober 2008 kl. 19:17

Inte så smart att inkludera växter och frön i ett paket som skall igenom tullverket i Australien. Det kan fastna i karantän eller så kastar de blad och frukt innan de vidarebefordrar paketet. Bara ett litet tips till nästa gång för smidighetens skull.