Ändringar

Det börjar dra ihop sig mot en ny termin och jag har fått många förfrågningar av personer som vill hit och studera vilket jag tycker är väldigt roligt. Hoppas ni har någon nytta av bloggen och att ni tar chansen att bege er utomlands och plugga. Inte nödvändigtvis Australien men det är ett väldigt bra ställe för en svensk att flytta till.

Så om ni har några frågor så tveka inte att höra av er, hjälper så gott jag kan med allt!

Facebook: Nicklas Danko

---

Funderade också på en annan sak, har en stadig besökarskara på 70 personer om dagen och då jag vet att jag inte har skrivit så mycket de senaste veckorna undrar jag om det är något ni vill se mer av, eller om jag bara ska fortsätta dela med mig av min vardag. Som för mig har blivit en vana. Eller vad tycker ni?

För att utöka bloggen lite har jag lagt till några vänners bloggar som också bor här nere.

Tillskottet idag är Nir och Desirees blogg, de är inte på svenska men det är bara att använda översättningsverktyget www.google.com/translate så går det att läsa.

3 kommentarer:

Anonym | 19 oktober 2008 kl. 12:51

Hej undrar hur terminer och lov fungerar i Australien? När går ni i skolan och när är ni lediga? Tacksam för svar :)

/Emelie

Anonym | 20 oktober 2008 kl. 01:57

Ett standardår å¨universitet i Australien är två terminer: slutet av juli till slutet av november, och början av mars till slutet av juni.

Så ett lov på runt 3½ månad över jul (då det är sommar här) och runt en månad i deras vinter.

Sen finns det Springbreak och easterbreak, som är en veckas ledigt under varje termin.

Anonym | 20 oktober 2008 kl. 17:45

jag vill veta ännu mer om hur du har det och alla :)

(och så vill jag att du kommer hem ;))