Fiji - Söndag

Måndag

Idag fick vi vakna tidigt för att hinna med bussen till hamnen. Så efter att ha avnjutit en fullgod frukost uppbyggd av toasts och frukt så gav vi oss iväg. Det regnade och bussen tog oss igenom Nadis förorter, det såg precis ut som om byarna skulle vart hämtade från en Röda korset reklam. Fiji är ett väldigt fattigt land...

Vi kom fram till hamnen och skulle checka in på vår tur, det hade igen blivit fel i bokningen och de ville placera 4 av oss på en tur och 4 av oss på en annan. Men vi lyckades ändra turen och fick göra "The Ulitiamte Lay" baklänges istället vilket vi inte hade något emot. Därför hoppade vi på vår katamaran och gav oss iväg till Bounty Island.

Hela gänget framme vid Bounty Island

Cirka en timme senare ankom vi till Bounty Island, just då regnade det men vi fick ändå ett varmt välkomnande.

Bounty Island, dock efter regnet

Vi anmälde att vi var där och de ville genast att vi skulle göra aktiviteter, men då det regnade var det inte värt att dra iväg och dyka eller snorkla. Istället så tog vi varsin kayak och paddlade runt hela ön. Det tog ca 40 minuter och under tiden hade vädret spruckit upp och vi kom tillbaka till en solig paradis ö. Därför valde vi att även gå runt hela ön vilket tog ungefär tjugo minuter. Under promenaden såg vi sjöstjärnor, krabbor, stingrockor och allt som hör till. Det var verkligen underbart.

Adam vid havet

Under dagen passade vi även på att köpa en massage var (45minuter för 92kr), Snorkla, bada i polen och i havet samt äta ett flertal gånger. Kvällen avslutades med mys på stranden vid solnedgången, en Fijiansk middag och nakenbad vid midnatt. Precis som det ska vara.

Jag och Adam mot världen!