Fiji - Lördag

Lördag

Allt började då vi tillsammans gick till busshållplatsen klockan 10 på lördag morgon. Vi var åtta totalt, Emilie, Thomas, Tomas, Desiree, Adam samt Emilies två vänner från Belgien, Nick och Anneleen. Tomas började morgonen med att glömma sin plånbok och när jag ringde Tomas för att fråga om han skulle ta med sin våtdräkt så väckte jag honom, 10 minuter innan vi skulle samlas.

Annars gick allt bra, vi lyckades ta bussen till tågstationen, tåget till flygplatsen och i god tid checka in. Dock kunde resan ha börjat väldigt tråkigt då tjejen på Subway glömde att ge tillbaka mitt Visakort när jag betalade och kom utrusande med det till mig tio minuter senare. Det kallar jag Karma, det lönar sig visst att lämna in plånböcker på Peace & Love.

Vi flög klockan tre, 4 timmar senare plus en tidsskillnad på två timmar så ankom vi till Fiji. Vi skulle anmäla oss i en servicedisk för att få vårt välkomstpaket och taxi till vårt första hostel. Damen i kassan var en riktig bitch och ville skicka iväg en av oss till andra sidan staden. Men efter lite hot och våld var vi på väg till Smugglers Cove, vårt första möte med Backpacker livet.

Det var klart över förväntan, fick sova i ett rum med 32 sängar och man fick ett eget skåp och hela två duschar...



Annars satt vi ute vid polen i hängmattorna och började sakta men säkert förstå att vi faktiskt var på Fiji. Vi träffade även Tanja från Tyskland och Nick från Englad och hade en riktigt trevlig kväll. Då de andra gick och lade sig satt jag, Nick och Nick i en hängmatta och pratade om livet hela natten, en kväll jag aldrig glömmer.




Quality Nick, Nick and Nick time

1 kommentarer:

Anonym | 6 oktober 2008 kl. 18:37

usch... sötnos!