Fiji - Torsdag

Efter en orolig natt så vaknade vi till ljudet av en fijiansk kille som försökte härma en japan samtidigt som han spelade ukulele. Vi åt frukost och vart upphämtade av katamaranen igen för att ta oss till vår sista ö. Efter en timmes transport släppte de av oss på Coral View resort som var den turistigaste resort vi sött på hittills. Allting var mycket dyrare och det liknade mer ett hotell än någn av de andra destinationerna. Efter som vi fortfarande var trötta så tog vi en lugn dag och chillade i hängmattorna och solstolarna.


Jag och Tomas gör vad vi gör bäst!

På kvällen var det Crazy Hat Party, No hat no dinner så alla var tvungna att komma på en hatt galen nog för att du skulle förtjäna din middag. Emelie kom tvåa med en blomsterkrans.




Under kvällen satt jag och pratade med Dean från London och Andres från Amsterdam om hur jag har lyckats att ta mig till Australien redan som 18 åring. De var mycket avundsjuka och båda skulle komma och hälsa på mig när de kommer förbi Australien om någon månad. Jag försökte förklara för dem att i Sverige kan vem som helst som har gått ut gymnasiet med godkända betyg ta ett statligt lån och plugga vad dom vill vart dom vill. Dom kunde inte förstå det, och framförallt kunde de inte förstå varför inte fler Svenskar tar den chansen. Jag försökte förklara det för dem, men det gick inte, för det vet inte jag heller svaret på...

0 kommentarer: