Risoul - dag 8, sista dagen

Idag var det sista dage men vi skulle lämna ifrån oss lägenheten redan klockan 9:30 så fram tills 9 på kvällen fick man endera åka skidor eller hitta på något eget.

Jag käkade brunch tillsammans med ett Maxim och gänget som skulle ta snabbtåget hem istället för att vänta på bussen. Vi käkade Crep med Nutella och banan utomhus, men kallt som det var så sade jag hej då till de andra och gick in och satte mig på en bar istället då jag redan hade lämnat in mina grejer till förvaringen.

På baren satt jag i någon timme och gick sedan till turist informationen där jag hade hört att man kunde låna en dator. Nu kostade det dock 120kr i timmen så jag struntade i det och läste istället ut Män som hatar kvinnor. Helt okej faktiskt, välskriven och bra story. Någon som har läst de andra två? Är de lika bra?

Klockan 7 möttes vi alla upp på The Yeti igen och bussen lämnade nästan exakt 9, väl på bussen somnade jag direkt, vart väckt klockan 5 då alla skulle ut och röka igen och vi var framme vid strax efter 7. Dock hade jag sovit hela tiden så jag kände mig pigg, friskare och har än inte gått och lagt mig. Känns dock underbart att vara hemma i min egen lägenhet igen, måste köpa mat och prylar till den snarast men då det är söndag får jag nöja mig med att tvätta.

1 kommentarer:

Karen | 29 januari 2010 kl. 09:15

Hey Nicklas!

Can't believe you made it to Paris, looks like you're having the best time! It does really pay off going out of your comfort zone from the look of it. Wish I was just as brave :)

Anyhoo, just checking up on you and letting you know that the two other books by Stieg Larsson in the Millenium triology are just as good if not better. They're all amazing and I would definitely feel like less of a Swedonian if they're not given the privilige of being read.

So, there you go :)
Continue to make the best out of every day as you already do.
xx Karen