Je suis francais

Lång dag idag, började klockan 8 med tre timmar Franska. Första lektionen i Franska 1 men tycket faktiskt läraren körde på i ett mycket bra tempo och jag fick en fin refresh. Tyckte synd om de andra riktiga nybörjarna då det måste vara otroligt svårt att hänga med i hennes tempo. Men hon är är en bra lärare och väldigt flexibel i sin utlärning vilket gillas skarpt.

Sen hade jag hål i några timmar då jag gjorde något så otroligt vuxet som att betala mitt livs första elräkning. Var en konstig kännsla men det kanske var på tiden...


Vad stor jag kände mig idag, tiden går fort!

Jag skrev även ut en massa papper om mitt CAF som är Frankrikes form av bostads bidra som jag håller på att krångla till mig. Hey free money.

Sen hade jag branding for luxury product i tre timmar där vi diskuterade om vart pengarna finns idag och varför europa är en sval marknad och att framtida investeringar fördelaktilgen göres i BRIC länderna, Brasilien, Ryssland, Indien och Kina.

Efter lektionen hakade Alexander på hem till mig och efter att jag hade bytt handdukar och sängkläder hos min tvättservice så hjälpte han mig och handlade och vi bestämde oss för att flotta baguetter, ost, skinka och rödvin ikväll och tillsammans med lite fransk popmusik så hade jag den mest franska kvällen hittills. Det gör vi om snart igen Alex :)

Ska sovan nu, ny kurs klockan 9:45 imorgon.

0 kommentarer: