Fantastiskt!


"men ändå är det ingen annan än jag som vågar ta steget."


Som du känner, kanske? Det finns massor av människor som följer sina drömmar, dock inte säkert att de har samma drömmar som du! Visst kan du ha rätt i att fler borde våga ta chansen, men du är inte den enda i världen som gjort det!

//Frida


Fick en underbar kommentar av någon Frida idag, vart riktigt lycklig när jag såg den. Någon som påpekade att jag faktiskt inte är ensam om att vilja något mer än Lagom, att det inte bara är jag som vågar ta risker.

Du har väldigt rätt i vad du säger och så klart menar jag inte att det bara är jag som gör något här i världen, tvärt om, även jag ligger efter. Bill Gates var 20 år när han grundade sitt företag och innan Mozart var 15 år hade han spelat för flera kungahus runt om i Europa. Det jag menar så klart är att av de människor jag känner så ser jag en sådan enorm potential som jag befarar att de själva inte vågar se. Jag skulle önska att jag inte gjorde detta ensam, att fler av mina vänner vågade dela världen med mig. Jag har självklart flera vänner som har kastat sig ut och provat på att göra något extra vilka jag beundrar, till exempel Nadine som flyttade till London efter studenten, Axel som följde med mig och vart min vapendragare/bro i Australien, Josefina som åkte och vollontär jobbade i Thailand och August som inte bara kom in utan också klarar av att göra fjälljägarna i Arvidsjaur. Men de är bara en liten del av alla de människor jag vet skulle kunna klara sig bra även utanför deras comfort zone, men de vågar inte försöka.

Men efter din kommentar så ser jag världen som en bättre plats, så tack Frida.

* Bara en fråga, är du en av oss Frida?

1 kommentarer:

Frida | 25 januari 2010 kl. 22:48

Klart jag är. Annars hade jag nog inte blivit så provocerad! ;-)