Risoul - dag 7

Idag fredag skedde något magiskt. Alla moln försvann och även alla turister verkade det som. Samt så sänktes lavinfaran från 4 till 3 så tidigt mötte jag upp med Maxim, Eleonore, Max och Geoffery och vi hade den bästa skiddag jag någonsin har haft. Då det inte finns någon bra snowboard park i Risoul så fick det bli offpist för hela slanten och med långt över halvmetern i puder så var det fantastiskt. Vi åkte ner för branta berg där ingen innan hade åkt och lämnade långa ärr i det snöklädda landskapet.


Hela gänget utom Max som tar bilden.

Tänkte faktiskt en hel del på Sällskapsresan snowroller när fotograferna hade vandrat upp på ett berg för att ta en proffs bild och ett gäng ungdomar landar med en helikopter på samma ställe och förstör allt.

Vi körde en hel del i Vars också då vi följde solen, där provade jag också mitt livst första kabinlift.


I kabinliften, trång men praktisk.

Men den bästa åkningen fann vi i en dal mellan de två högsta bergen där vi kunde åka kilometer efter kilometer genom lös snö, hoppa över klyftor och köra igenom en naturlig halfpipe vi hittade.


Eleonore lyckades köra över Maxims hand när han satte på sig bindningarna, vart lite röd snö och en kille på snöskoter fick pyssla om honom.

Åter igen körde vi tills de stängde och hade totalt 6 timmar aktiv åkning och vi var helt sjukt trötta.


Det var en väldigt solig dag och åkningen avbröts bara av 40minuters lunch på toppen i solen. Passade på att steka lite.

På kvällen var jag inbjuden till mina grannar på middag, Nico, Soutif och Koda. Vi käkade tartarfliett (eller hur det nu stavas) och massor med annat då vi hade hjälpts åt att göra slut på all mat då vi skulle hem dagen efter.

På kvällen var det ESG/ESGCI kväll på The Yeti då det var gratis öl och drinkar till alla studenter. Väldigt vettigt sätt att spendera skolans resurser på tycker jag.


ESG/ESGCI baren.

Men avslutade kvällen med att hänga hos Maxim, var sjukt trött och folk ville festa vidare men kände att om jag inte gick och lade mig så skulle jag bli sjuk så somnade strax efter 2.

0 kommentarer: