Risoul - dag 2

På söndagen vaknade jag vid 9 tiden, antagligen för sent men efter att ha gått ner till bageriet och köpt frukost så klädde vi på oss våra skidkläder och gav oss ut. Det var också då vi såg vart vi faktiskt bodde då det under kvällen innan hade vart så mörkt och snön hade vart tjock i luften så vi inte såg vart vi var.


Vår lilla alpby

Jag förstod att de andra var tvugna att lösa ut deras hyrda prylar så gav jag mig upp i backen utan dem. Vid det här tillfället så kände jag egentligen ingen annan än mina roommates, Maxim och Dana. Men jag kunde heller inte få tag på någon av dem då jag hade slut på credits på min telefon.

Jag körde några åk, det var fortfarande snöigt och dimmigt men på toppen såg man nästan hela dalen där Risoul låg och med löften om en fantstisk måndag så kändes allt bra. Jag träffade sedan på Tbone och Joe och körde någon timme men kände mig ganska trött och dålig i magen så jag gav upp efter en stund och åkte ner till byn och köpte en pizza och gick hem och läste.

Senare på kvällen lagade vi mat igen och gav oss sedan ut på vår första barrunda, först gick vi till The Yeti och avslutade kvällen på Club Morgan. The Yeti luktade gympapåse och Club Morgan var ett franskt Etage, men det var bara att gilla läget. After-ski röjer!


Tbone, som egentligen heter något annat som låter som just Tbone, Joe eller Jordan som han egentligen heter, Joe är för övrigt otroligt lik Shia LaBeouf, och jag då så klart.

0 kommentarer: