PGSM, ESG, ESGCI & BBA

Okej! Efter en vecka i alperna har jag äntligen förstått hur det här fungerar.

När jag sökte till Paris så sökte jag till PGSM, PGSM är ett samlingsnamn för ett flertal skolor som tillsammans bildar ett universitet. Precis som i Oxford så består Oxford University av nästan 100 olika skolor med olika namn.

I alla fall, PGSM som betyder Paris graduate school of management består bland annat av ESG som är en ren och skär business skola. Har ingen riktig aning om vad ESG står för men ESG är en av de mer kända privata skolorna i Paris. ESG har en filial som heter ESGCI som är mer inriktad på internationell ekonomi. ESGCI har därför också en BBA linje som är helt på engelska och den linje jag kommer plugga på.

Alltså går jag en termin på ESGCI / BBA på PGSM.

Smart va? ...

1 kommentarer:

Charlott | 17 januari 2010 kl. 09:31

Sv: Japp James lever.