Alperna nästa

Okej, kort brief innan sängen.

Har nu börjat sätta mig in i livet i Paris. Några av de observationer jag har tagit in är


Det är svårt att se vad det är för butik innan du har gått in i den.

Gator är väldigt smala.

Bagerier tar inte kort.

Det är en snordyr stad.

Tunnelbanan fungerar perfekt.

Samt att Fransmän kanske är vänligare än jag trodde.


Igår träffade jag Alexander, en annan svensk student som också ska plugga på PGSM med mig. Kändes skönt att nu när jag har sagt hej då till Louis att ha någon i närheten jag känner en aning. Han verkade lika lost i Paris som jag är så det kändes bra att det var på samma villkor. Tror vi kommer synas en hel del framöver.

Har också lyckats gå vilse i Paris, när jag skulle ta mig från La Fayette till Chaps Elysees så gick jag vilse och stannade och käkade en Galett och funderade lite över livet. Trots att det var en kall och grå dag så är livet väldigt bra faktiskt.

Samma kväll åkte jag med Louis IKEA där jag köpte prylar till rummet, bland annat en underbar stol som med lätthet briljerar komfort över mina tre klappstolar som nu står och skämms i ett hörn. Men även leksands bröd, kalles kaviar, senaps sill och glögg fick följa med hem.

I morgon åker jag till Alperna tillsammans med skolan, 300 fransmän och jag. Jag vet inte hur det har gått till men tydligen har alla andra internationella studenter missat att få information om denna resa så det var bara jag som hakade. Blir spännande i alla fall. Ska möta dem klockan 6 vid Nation dit jag måste gå. Går upp 4:30, käkar sista leksandsbrödet och knatar iväg efter 5:15. Blir nog kalas!

Så blir nog inte många updates den kommande veckan men jag hoppas komma tillbaka med en mängd bra bilder (har vart ont om det på sista tiden), nya vänner, en mer utvecklad franska och ALLA ben intakta.

Ta hand om er!

0 kommentarer: