Första dagen i skolan, epilog

Har haft min första dag i skolan idag med blandade känslor med övervägande glädje. Började med att jag nästan kom försent till första lektionen då jag hade missat totalt att vi har två campus vid Nation så jag gick till det första och av en händelse ringde jag Alexander som är en polare från sverige som hjälpte mig rätt. Tack ska du ha!

Min första lektion var Branding for Luxury products som är fantastiskt rolig, ledd av en lärare som är 40+, svart, har ett väldigt extremt modesinne, lite slapp i handleden och otroligt kaxig så fick vi under 3 timmar en grundlig genomgång av vad som kommer krävas av oss under terminen.

När han sade följande:

Is there someone in here who dont know who Oscar de la Renta or Vera Wang is? Well then you dont belong in this class!


Förstod jag att jag kommer gilla honom.

Efter lektionen i Branding så skulle jag ha min första lektion i Franska 2 vid Saint Ambroise campuset. Tre timmar senare var jag lite lätt osäker på om de hade pratat Franska eller Grekiska och jag är nu tvungen att byta till Franska 1. Men men, det är bra att ta sig vatten över huvudet ibland och se sina begränsingar.

På kvällen handlade jag för en stund, har fått sug efter alla dessa olika ostar efter att ha bott med fransmän i en vecka i Alperna. De har ost på allt! Kommer ihåg när min bror ville bjuda mig på någon Brie tror jag att det var när vi satt hemma hos honom och kollade på film. Kommer också ihåg hur jag fick kväljningar och antagligen ställde till en scen... Jösses.

Har också kommit på att jag är väldigt snål när det gäller mat men inget annat. Hum, borde lära mig att prioritera.

0 kommentarer: