Första natten i Paris

Nu är det löst. Idag vaknade jag i min egen lägenhet.

Det vart student lägenheten jag skrev om sist. En studio på ca 19m2 i östra delen av Paris.

s210 / 105 Rue de Bagnolet
75020 Paris


Igår var det en lång dag, hade funderat hela natten på hur jag skulle göra med lägenheten men jag och Louis ringde redan klockan 9 och sade att jag skulle ha denna lägenhet. Vi skulle komma 4:30 och skriva papper så innan dess skulle jag hinna inspektera några fler lägenheter. Vilket vi också gjorde, vilket fick mig att bestämma mig för denna fräsha studio istället för någon inrökt bohem-lya som de flesta andra studentrum är.

Så själva processen där jag skrev kontrakt gick snabbt och smärtfritt tack vare Louis, jag kan inte fatta hur någon som inte är Fransk skulle kunna flytta in här. Ingen vill verkligen prata Engelska. De försöker inte ens.

---

Idag ska vi fixa lite annat, sätta upp ett bankkonto, ringa elbolaget, kolla igenom lägenheten så att allt finns här och om vi har tid, åka till IKEA!

Jag är så lycklig att jag har Louis här, han gör mitt liv så mycket lättare. Någon som har någon idé om hur jag skulle kunna tacka honom?


Jag och Louis langar blue-steel framför Eiffeltornet.

0 kommentarer: