Varjen kommer och punktering

Igår, trots säsongens värmerekord så satt jag inne och pluggade hela dagen. När de andra låg och lapade sol i polen så satt jag inne på "Business Law Archive" och pluggade på biblioteket, ett väldigt tyst ställe där man nästan måste ta av sig skorna för att få komma in. Gjorde dock mycket inför mitt quiz i morgon och mycket inför provet på lördag, dock fortfarande mycket kvar att göra...

Senare under kvällen så kom Tomas över igen och vi skrev på våra uppsatser, har läst nästan alla journaler nu och måste då gå över på nästa steg... Att faktiskt skriva något konkret av skiten också, men det kommer gå, bra också hoppas jag.

Det enda roliga som hände igår var när jag gick hem från biblioteket så hörde jag hur det prasslade i en soptunna och jag halade snabbt fram kameran. Upp ur soptunnan tittade en Opossum, det kanske finns exotiskt liv här trots allt?



Senare under kvällen kom Thomas (Österrike) inspringande i vår lägenhet:

- Packa era grejer nu, de har installerat en enorm strålkastare vid mainbeach så vi ska ut på nattsurf!

Jag och Tomas som redan hade pluggat i tre timmar vart lyriska och var precis på väg att börja packa då Thomas brister ut i skratt... Att ropa "Vargen kommer" har precis fått en ny innebörd...

0 kommentarer: