Plugga plugga plugga bort din sura sura min...

Nu förhåller det sig så att jag inte har hunnit skriva på länge, detta beror mestadels på att jag har vart fullt upptagen med att avsluta mina tre inlämningsuppgifter i Employment relations, management concepts och Government-Business relations. Ett slitigt jopbb men nu när allt är inlämnat och klart helt klart värt det

Ungefär 50 timmar lade jag ner på mina tre uppsatser, Management Concepts om färdigheter som bra ledare ska ha, Employment Relations om ojmlikheter på arbetsplatsen med fokus på åldersdiskriminering och Government-Business Relations angånde varför priset på olja inte ska öka. Några av dem riktigt interessanta faktiskt!



Hur det gick vet jag inte än, det får jag vänta på i tre veckor, men det gör inget, nästa vecka är det Fiji som gäller!

---

I måndags var det surf som gällde igen, nu släppte det verkligen på riktigt och jag stod upp på nästan varje våg. Första gången jag ärligt skulle kunna svara på Vad har du gjort idag? "Jag ha surfat!".



Bilden är från i Söndags, men den är bra i alla fall!

---

I tisdags, onsdags och torsdags var det plugg som gällde, mestadels av tiden spenderades i biblioteket där jag jobbade på mina uppsatser. Riktigt intressant faktiskt. Fick hjälp av Mr G med grammatiken också, vilket är väldigt viktigt. Känns så fel att jag i Sverige kan slänga ihop en MVG uppsats på en kväll när jag hår måste fundera på vilka ord jag ska använda. Men det är väl det som kallas att lära sig...

I onsdags han vi dock ha en middag i alla fall, Rochi bjöd på kyckling a la Peru, riktigt gott och alla var nöjda. Alltid fint med gratis mat! Snart är det min tur igen!

0 kommentarer: