Hajar och Titaner

Söndag morgon började redan 5:50, vaknade och började chatta med några från Sverige då det är Primetime hemma då. Skulle ordna en stadig frukost men då jag hade slut på flingor, bröd och yoghurt fick jag koka nudlar utan smak och hastigt ge mig iväg till Klemens bil för att tillsammans med Team Österrike och Adam dra till Mainbeach, där hamnade vi vid the spit och såg över kanalen till Stratty. Stratty är en strand på en ö som ligger norr om surfers, den ön råkar ha vad som är sagt att vara ett av världens bästa beach-breaks. Men för att ta sig dit måste man endera lägga sig på sin bräda och paddla 15 minuter över surfers mest hajbebodda område. Men som tur var så fick vi tag i en surftaxi som körde oss ut till det bästa stället och vi hade den absolut bästa surfdagen jag någonsin har haft. Trots att min bräda, på något mystiskt sätt gick sönder då mittfenan valde att lägga sig på tvären. Ska lämna in den i morgon till butiken där jag köpte den.


Tror de försöker säga oss något...

Efter att ha surfat i ca 3 timmar så begav vi oss till Australia Fair och käkade på SubWay för att senare dra hem, duscha och byta om och dra till Robina och gå på en Rugby match. Gold Coast Titans mötte Tigers, Titanerna vart krossade och vi alla besvikna. Rugby var verkligen tråkigt. Inte lika tråkigt som Baseboll men nästan.


Rugby, springa i 3 sekunder sen brottas i 5 minuter. 2ggr 40 och i slutändan vinner Melbourne

På kvällen var vi alla väldigt möra så efter en middag hos Klemens så däckade jag i soffan hemma redan klockan 10 och min dag var över.

På måndagen så var det plugg som gällde och jag har kommit igång bra nu efter en massa sökande och läsande.

Jag läser just nu fyra ämnen och har ett slutprov och tre inlämningar att göra innan midsemester-break.

Employment Relations - Uppsats om ojämlikheter på arbetsplatsen, inriktning Ålder och kön.
Management Concepts - Uppsats om ledarskap och hur man står ut som ledare.
Government Busienss-Relations - Uppsats om varför Flygtrafiken borde få fortsätta att förorena.
Midexam i Economics for Managers

Det är mycket att göra, speciellt då man inte får säga någonting själv utan måste referera till varenda mening. Men det är väldig lärorikt.

Hade även så klart veckans Tonfiskmiddag idag, 15 pers och många skratt. Jag älskar the Village!

0 kommentarer: