Tim-Tam-Slam

Igår drog jag, Thomas och Axel till Brisbane på den årliga karriärsdagen på Suncorp Stadium. Med nyskrivna CVn och uppklädda till max så drog vi dit. Men det visade sig suga ganska duktigt så vi gick tidigare och vandrade runt lite i utkanten av Brisbane. Då vi var hungriga så passade vi på att äta lunch på en Kina restaurang och jag beställde en Mongolisk Biff. Utan tvekan det godaste jag har ätit i Australien hittills och lätt top 10 i mitt liv.

Efter vår visit till Brisbane tog vi bussen hem och jag sov middag och började plugga igenom veckans plugg. Förra veckan lämnade jag in utkast till alla mina uppsatser så kände mig lite låst då jag inte har fått tillbaka svaren på dem så jag kan arbeta med dem. Men det får jag nu i veckan. Annars så läste jag om fackföreningar och onganisations strukturer. Mycket interessant.

Idag börajade dagen klockan 8 med surf vid Point Danger igen, idag var det riktigt bra för mig och jag börjar kunna fånga de större vågorna nu. Älskar verkligen detta! Efter ca två timmar och ha träffat Trent från The village bestämde vi oss för att käka frukost i Surfers och dra vidare till Main Beach för att fortsätta surfa. Men efter några toasts vid stranden så möttes vi av löjligt låga vågor så vi stekte lite istället och drog hem till the village. Under kvällen har jag läst och pluggat mera och vi käkade lasange hos Klemens och Johannes! En lugn men mycket mycket bra dag.



It's something unpredictable
but in the end it's right.
I hope you had the time of your life.

1 kommentarer:

Anonym | 4 september 2008 kl. 22:25

tjenare! hur går det med jobben dÅ? kommer dom inte?