Sagan om ingenting

Ännu en söndag har passerat, sov till klockan 12 som följd av de sena nätterna jag har upplevt denna helg. När jag väl vaknade försökte jag vara lite produktiv och göra något seriöst som har med endera åldersdiskriminering eller ledarskap att göra, men utan resultat. Tog därför en handduk och begav mig ner till polen för att göra vad vi i Australien gör bäst, STEKA. Efter en timme i solen så begav jag mig hem för att påbörja mina studier igen då jag träffade Axel.

Han skulle till den planerade grillningen på Metron on Central tillsammans med Jimmy och Gustav men jag var tvungen att tacka nej då jag är mogen nog att prata pension för att stanna hemma och plugga istället. Dock drog jag och Tomas till Ashmore för att handla käk och lagade på kvällen kycklingbröst och ris.

Annars spenderades hela kvällen, förutom några trevliga instick på msn framför journaler och artiklar om åldersdiskriminering, mot unga, gamla och kvinnor. Man får verkligen en positiv syn på framtiden när man ser detta.

Tomas har förresten nästan flyttat in i vår lägenhet, vi har ett extra rum då vi bor med Ragu som har "the-masterkey" till hela the village och vi lånade den en natt för att kunna använda extrarummet. Nu sitter Tomas där nästan varje kväll för att kunna plugga, han bor i block 7 där allting handlar om att festa och allt vad det innebär... Skönt i alla fall att ha en pluggkompis!

Idag, måndag så blir det mer plugg, men då jag tycker att det är ganska svårt att plugga under dagens ljusa timmar ska jag nog ner och steka mera. Samtidigt som jag ska läsa Economics for managers. Vi höres mer i kväll!

0 kommentarer: