Mexikaner och fiskpinnar

För att summera de senaste dagarna (märker fler än jag att det tydligen börjar bli så att jag skriver var tredje dag?) så kan jag ju bara säga spontant in i minsta detalj.

Torsdag var som vanligt min 12 timmars studiedag, med skola från 8-20 (självklart med flera hål men ändå). Under trosdagen fick vi också nöjet att få besök av en mindre monsun då det regnade konstant hela dagen. När jag väl var färdig klockan 8 på kvällen så hade vi en middag i lägenheten då Emelie och Ratchi från Chile lagade chilensk och belgisk husmanskost. Lite småkonstig blandning men gott var det.

Fredag gick, förutom skolan mellan 10-13 mest ut på att försöka plugga och läsa allting som krävs för nästa vecka. Fick också reda på att de hade planerat en så kallad "Boys night" i surfers på kvällen. Vi skulle till en arkadhall, skjuta zombies och sen ut och clubba. Klockan 8-9 började det därför komma folk till oss, bland annat 3 mycket trevliga mexikaner. Efter att jag har fått lånat ut skjortor till alla då de kom på att det kanske inte är coolt med Adidaströjor så drog vi ut till surfer. Men då arkadhallen var stängd så vart det klubben direkt.

Jag kände egentligen inte för att dra ut på något party hängde mest i bakgrunden och pratade med folk, jag ville ju upp klockan 5:30 på morgonen och surfa. Men det vart inte så, instället kom vi hem runt klockan 4 på morgonen och min morgon var förstörd. Så på lördagen sov jag till 11, åt frukost med min dator ute på balkongen i solskenet för att sedan dra med Thomas till biblioteket för att skriva en Business Submission om varför flygbolagen inte ska stoppas på grund av miljökrav. Mycket lärorikt.

nu under kvällen var det käk hos Luke, han hade fixat Fish and Chip för över 30 pers, sjukt gott och mycket trevlig sällskap. Efter en brakmiddag så samlades vi alla nere i filmrummet och folk började kolla på Vantage Point men jag höll på att somna så jag drog hem för att kolla mina mail och meddelande på FaceBook. För att avsluta kvällen....

Surf 6:30 i morgon, äntligen!

0 kommentarer: