Fredag of Fate

Idag har det vart en väldigt spännande dag. Först och främst satt jag uppe till 5:46 och skrev på mina uppsatser. ville inte sluta för det var verkligen intressant. Speciellt min uppsats i Government-Business Relations, om vad konsekvenserna av höjt pris på olja skulle kunna bli...

Dagen började klockan 9 när jag vaknade upp för att vara i Biblioteket klockan 9:40 och lämna in min första inlämning. Employment relations om åldersdiskriminering och sen en lektion i Economics for Managers. I pausen ringde Rachel från Calvin Klein och ville att jag skulle komma på en andra intervju. Jag var på en intervju för en position som deltidsanställd på Calvin Klein förra veckan och jag gick vidare...

Efter min lektion drog vi till Harbour Town där jag skulle ha min andra intervju. Calvin Klein ville anställa mig men på det villkoret att jag skulle jobba över jul och nyår. Detta går ju dock inte då jag ska tillbaka till Sverige under den perioden. Kommer alltid att komma ihåg den 26 september som den dag då jag NÄSTAN vart anställd av Calvin Kline. Dock är det up till 90% säkert att jag, om jag fortfarande är intresserad kan få jobb efter nyår. Mer om det senare...



---

Efter en dag i Harbour Town hade jag lyckats handla lite inför Fiji. En långärmad vit farfarströja samt en rashguard för att kunna surfa utan våtdräkt. Hade ju lite lagom flyt att French Connection öppnade sin första butik på guldkusten just idag, 70% på allt! Det blir min nya bästa kompis...!

När jag kom hem hade jag även fått min efterlängtade Quicksilver tröja. När jag köpte min surfbräda för mer än två månader sedan fick jag med en stor affish. En affish där Kelly Slater bär en huvtröja som väckte ett enormt Ha-begär hos mig. Jag reste över hela guldkusten i jakt på tröjan och hittade den tillslut på Quicksilvers onlinebutik för Storbritannien, där kostade den dock över 1000kr så jag var inte så sugen på att köpa den där. För en vecka sedan hittade jag den på Ebay, en firma hade inte kunna sålt den då det var två små (nästan osynliga) prickar på högra sidan. Fick den därflr för 180kr inklusive frakt! Äntligen!



Då var det ju bara lite skills som saknades så är man snart Kelly Slater...

---

I morgon klockan 9:45 börjar min resa mot Fiji, ska dra över till en av världens mest exotiska öar en stund, kommer antagligen inte kunna blogga därifrån pga få med hotspots. Men ska göra mitt bästa! Önskar alla andra ett trevligt lov eller vad ni nu har! Höres när jag kommer hem och då blir det bilder kan jag lova!

0 kommentarer: