Aftonbladet - Hur man säljer lösnummer

Ingen av oss kan ju ha undgått att höra om finanskrisen i USA och hur det kan och håller på att påverka den globala ekonomin. Då jag ville uppdatera mig på ämnet kollade jag in Aftonbladets hemsida (föredrar CNN, DN eller Svenska Dagbladet dock) och ser en stor rubrik.

"TA INTE UT PENGARNA" - Swedbank vädjar till sina kunder.

Självklart blir jag orolig och klickar på länken för att läsa vidare och några minuter senare efter att ha läst artikeln på E24 så handlade det om följande:

Vad skulle du vilja säga till de kunder som nu enligt rykten tar ut sina pengar från Swedbank och sätter in hos andra banker?

- Det har jag inte hört, men om så är fallet är det verkligen ingen bra idé. Swedbank har ju väldigt bra sparprodukter med en hög sparränta, så det tycker jag inte att man ska göra, säger Ingrid Dahlberg.


Alltså var nyheten helt meningslös men genom att klickat på länken har jag blivit exponerad mot 4-5 olika annonser. Aftonbladet kan gärna gå i konkurs för min skull...

3 kommentarer:

Anonym | 25 september 2008 kl. 20:57

Rätt Nicklas behål dina pengar på
Swedbank,jag har mina där.Hela detta bank krisen i Sverige är mest
en Kalle Anka produkt av pressen,mest vänster pressen så klart.
Simma lungt pappa.

Anonym | 26 september 2008 kl. 10:45

Käre bror,

Det som måhända inte framgick är att det råder misstankar om medvetet försök till blankning. Dvs, någon försöker sprida misinformation för att i slutändan få Swedbanks aktier att sjunka ytterligare, efter att redan ha halverats i värde i år. Ryktet att Swedbank löper störst risk att drabbas pga USA-krisen är bara en av många som florerat på grund av detta. Det finns ett aktivt ärende i relation till detta med tillika pågående utredning.

Taxmannen | 26 september 2008 kl. 10:47

Kunde inte hållit med Tomas bättre.