THE TANK

Ursäkta för att jag inte har haft tid att skriva, men har vart fullt upp med att plugga inför min mid-exam i Economics for Managers som jag nu är klar med. Nu återstår bara att avsluta tre uppsatser...

I Torsdags, den 18 fick vi besök av två av emelies vänner Anneleen och Nick från Belgien, Anneleen bor i Sydney och Nick är här på semester. De ska båda följa med oss till Fiji så de ska stanna i nästan två veckor här. Riktigt roligt tycker jag med mer folk i huset och att de båda är riktigt trevliga gör inte saken sämre.

I Fredags hade jag bara en lektion i Economics for Managers och nu har vi gått över från Micronomics till Macronomics. Intressant men mycket att hålla reda på. På kvällen var det utgång som gällde för nästan hela the Village utom mig och Axel som hade prov på lördag morgon klockan 8:30. Men vi var med och käkade med de andra i alla fall och det var riktit trevligt. Sen när alla drog så pluggade vi in på småtimmarna.

Lördagen började med provet så klart, och det var väldigt likt högskoleprovet så jag är glad att jag har den erfarenheten. Kände mig nöjd med mitt kunnande men väntar dock på mitt resultat innan jag säger om det gick bra eller inte...

Efter provet drog jag in till surfers och surfade med Mexikanarna, riktigt dåliga vågor så det blev mest whitewash men vi hade kul i alla fall...

Under lördagen var det även ett poolparty under tiden som jag var i surfers, när jag kom hem så stod det två ambulanser inkörda på gräsmattan vid poolen. Någon hade hoppat i poolen och slagit i huvudet, han hade fått en hjärnskakning. Pratade med honom nyss dock och han mår bra.

Idag vaknade jag 6:20 för att dra ut och surfa, vi drog till the Spit och hade en av de bästa dagarna vi har haft hittills. Vädret börjar bli riktigt bra nu också och folk surfar i bara shorts eller bikini. Nu ser surfers snart ut som i broschyren. Efter tre timmars surf drog vi hem och lagade frukost nere vid grillen. Massor med frukt, pankakor, toasts osv. Varför har vi inte Nutella i Sverige???

Nu sitter jag på min balkong och ska fortsätta med mina uppsatser, börjar bli klar nu faktiskt! Höres mer senare!

5 kommentarer:

Anonym | 21 september 2008 kl. 11:38

låter nice!


btw så har vi nutella i sverige, du får leta lite mer! ;)

Anonym | 22 september 2008 kl. 09:28

För böfvelen pojkvasker, Nutella erhålles i samtliga matbutikskedjor i mellanmjölkens land! Det erbjuds till och med tillgång till Vegemite men det har du förmodligen aldrig hört talas om trots att du nu bor i Vegemiteland...

Nick | 22 september 2008 kl. 12:59

För din information vet jag mer än väl var Vegemite är. tycker inte heller att det smakar särskilt mycket apa, går att göra en fin vegemite macka faktiskt...

Anonym | 22 september 2008 kl. 13:52

Trevligt att du vet var, men nu var frågan om du visste vad det var. Jag skulle inte förvänta mig särskilt mycket apa smakmässigt sett då det rör sig om en ickeanimalisk jästprodukt.

För övrigt så jävlas jag bara med dig, bror.

Nick | 23 september 2008 kl. 02:20

För övrigt har jag känt dig i snart 19 år så jag insåg det ganska så direkt ;)