Morgon surf

Skulle ut på en morgonsurf med Tomas, Thomas och Axel idag. Allting började väldigt spännande då bilen hade ett väldigt interessant ljud när vi åkte iväg från parkeringsplatsen.

- Låter inte bilen lite konstigt? Sa jag
- Nejdå, den låter alltid så här. Sa Thomas

Vi åkte i några minuter till och ljudet vart mer intensivt

- Ska det verkligen låta så? Sa jag
- Det brukar den göra. Sa Thomas, men mindre övertygande

Jag och Axel satt bak och kände hur bilen började tillta till vänster

- Jag vill ju inte vara Regnmolns-Jonny men jag tycker det låter som om vi har punktering.

Thomas fortsatte köra en bit till och vid ett trafiklyse började det lukta bränt gummi.

- Det är nog bäst om du åker in till kanten. Sa jag och Thomas gjorde det tillslut

Vad vi såg var inte vad vi ville se, men så var det i alla fall, vi hade en "liten" punktering...



Vi bytte däcket och åkte vidare till Surfers, vågorna var bara whitewash så vi åkte vidare till Mainbeach och tillslut kollade vi the Spit men det var inte värt att gå in någon stans. Så istället åkte vi till Harbour Town och handlade och jag köpte mitt livs första stavmixer!

Men vad gör det egentligen om vi fick surfa eller inte, och oavsett punktering eller inte så kan man inte vara depp när man bor på en plats som denna...

0 kommentarer: