Sydney och Nickelback!

Så då var nästan den här terminen klar, hade en presentation i Corporate Social Responsibility och vi hade ett föredrag om orättvisa villkor och sweatshops. Riktigt intressant faktiskt. Visste ni till exempel att 70% av all chocklad i världen plockas i västra Afrika och barnslavar. Undersökningar har visat att upp till en halv miljon barn under 14år jobbar för företag som sedan är kontrakterade av världens tre största chocklad producenter, Nestle, Mars och Cadburry. Tänk på det nästa gång du svullar Snickers framför True Blood!

Aja, totalägde pressentationen så allt är bra.

Nu åker jag till Sydney med mor och kusinen och stannar tills på måndag, där ska vi bara turista och shoppa, vilket gör att jag antagligen inte kommer skriva på hela helgen.

Justja! Måste också berätta att jag, Rikard och Axel har fått tag på Gold Class biljetter till Nickelbacks konsert den 10e November! Tok-PEPP!

2 kommentarer:

pappa Tomas | 16 oktober 2009 kl. 13:34

Hej Nicklas,nu fattar jag ingenting Nickelback är mina absoluta favoriter är dom hos er,nu är jag avis.Kul för dig kram
pappa

Anonym | 19 oktober 2009 kl. 12:41

För du är ju verkligen jätte socialt medveten... Var det inte du som skrev att du sket i vad som vilket så länge du blev rik? lol.