Belgien dag 4 - Fredag

Idag började vi som vanligt med frukost och vid disken med pålägg hittade jag en burk med något som hette Specoolos pasta (eller hur det nu stavas) och jag trodde att det var jordnötssmör som jag inte har provat på bra länge så jag klickade på det på en macka och började äta. Till min förvåning så smakade pastan pepparkakor och jag hittade en ny favorit.

Under dagen så vandrade vi runt i Antwerpen igen, sov middag och shoppade det sista för resan. Vi hade redan gjort planer med Emilie då hon bjöd hem oss på middag senare under kvällen så vi tog bara en lugn dag och när vi fikade i hotellets bar så hade vi ett samtal med en av de många rabiner som bodde på hotellet. Tydligen var det någon sammankomst i Polen och många stannade i Antwerpen innan de begav sig vidare för att se kulturen i Europa. Just den Rabin vi träffade var från Brooklyn New York, han var dock inte särskillt genuin då han sade att han saknade att dricka öl och ville veta om vi hade flickvänner. Men han hade en rolig hatt i alla fall. Jag pratade även med min storebror som även han var i Belgien just nu och vi bestämde oss för att möta upp på baren Kulminator senare under kvällen.

Emilie kom och hämtade oss och körde oss till sitt hem strax utanför Antwerpen. Jag visste inte riktig vad jag skulle vänta mig men det spelade ingen roll, jag har aldrig sett något liknande, Emilie måste var någon Belgisk Kennedy. Hon bodde i något som såg ut som en blandning av ett Lyxhotell, the Playboy Mansion och tja... Versaille? Vi träffade hennes föräldrar och syster och fick en visning av huset och alla dess delar.

Vi åt middag tillsammans och efter middagen så ville Emilies pappa som är med i en Cigarr klubb dela med sig av sin hobby och han visade oss hans cigarr rum. Sen satt vi tillsammans och drack Te och pratade om skolan, världen och Belgien.


En riktigt trevlig kväll hos The Kennedys, tack Em.

När klockan började närma sig 11 så körde Emilie in oss till centrum igen där vi hittade baren Kulminator och även min bror och hans gäng. Han bjöd mig på en Chimay från 1989 och vi pratade i några timmar tills de stängde stället. Sedan sade vi hej då och jag tog med mig Wonho och Markus tillbaka till hotellet.


Jag och min bror på Kulminator, det är jag till vänster.


Vad tittar du på? Apan mitt emot!

1 kommentarer:

pappa Tomas | 7 mars 2010 kl. 23:37

Jag fick faktiskt tårar i mina ögån
när jag såg bilden på mina fina söner,va kul att ni kunde träffas i den stora världen kram pappa.