Belgien dag 3 - Brown Thursday

Idag vaknade vi tidigt igen, eller ja, vi försökte. Det måste medges att vi hade några motgångar. Men vi han med frukosten och runt 12 så kom vi bort till tågstationen. Dagen innan hade vi redan köpt ett Go-Pass så vi kunde åka till Brugge och tillbaka för 170kr! (Vi såg att vi kunde åka till Amsterdam och Hamburg också men vi skippade det). Vi hoppade på vårt tåg och begav oss mot Brugge som vi egentligen inte hade någon aning om vad det var förutom att Emilie sade att det var en fin stad och markus hade sett filmen In Bruges som han gillade. Men det räckte för oss.

Riktigt bra faktiskt 4 av 5 pingviner

Så vi hoppade på tåget som tog ca 1h20min och steg av i Brugge där vi hoppade på första bästa buss som sade "Centrum". Väl där så möttes vi av en väldigt pittoresk stad med tinnar och torn överallt och gamla hus. Brugge är Belgiens och en av Europas älsta bäst bevarade städer och verkligen vacker. Staden har flera katedraler, kyrktorn och klocksåpelstorn som ger staden en vacker siluett. Men staden är givetvis mest känd som staden som Collin Farrel ständigt definerar som "a shithole" i filmen In Bruges.

Markus i sin standardpose redan på stationen in Antwerpen

Vi promenerade runt i staden och Markus och Wonho som båda är fotografer lät kamerorna gå varma. Vi åt lunch, vi åt chokladpraliner (jag smakade en chokladpralin som var gjord av Earl grey Te vilket kan vara den bästa choklad jag någonsin har stött på) och vi gick upp i klockspelstornet och fick en grym utsikt över staden.

Klocktornet i Brugge, också där Brendan Gleeson tar livet i filmen.

Ett av många mysiga små hus vid kanalen, skulle älska att sitta i det där hörnrummet och skriva.

Då staden egentligen är ganska liten och gjord för turister så åkte vi tillbaka till Antwerpen och åt Sushi till middag igen och avslutade med en lugn kväll på hotellet där jag passade på att utnytja vårt badkar.