Belgien dag 2 - Onsdag

Idag skulle vi utforska Antwerpen men vi började med att avnjuta en fantastisk frukost på vårt underbara hotell! Så efter att ha tryckt oss fulla med buffémat så tog vi spårvagnen/tunnelbanan till Groenplats som är Antwerpens Stora torg och besökte den kända katedralen där vi tittade på lite tavlor av Ruben.


Katedral, faktiskt bland det coolaste jag har sett.


HUUUS! Mysiga HUUUS!

Vi fortsatte sedan att knata över staden och se alla de där sevärdigheterna som man måste se i Antwerpen och tillslut hamnade vi på en bar vid floden där vi försökte komma på något att göra. Det resulterade i en ny öl och en promenad till den stora shoppinggatan Mier där vi sprang bort några timmar i små butiker och gallerior och tillsammans var vi överrens om att Antwerpen var en väldigt bra stad.


Jag var tvungen att visa min åsikt angående denna plåga.

Vi gick sedan tillbaka till stationen och käkade sushi och Markus vart förälskad i Avocado-Sushi. Emilie kom senare och hämtade oss och vi körde till en studentbar då det tydligen var student-night på onsdagar (senare fick vi en kännsla av att det alltid är student-night i Antwerpen). Men då det var ganska lite folk så vart vi inbjudna till Nicks lägenhet, Nick är en av Emilies vänner som följde med mig och Emilie till Fiji på mitt första lov.

Där satt vi i några timmar och pratade och gav oss sedan iväg till studentbaren för att sedan bli hemkörda av Emilie. Vi åkte hem ganska tidigt då vi hade planerat att åka till Brugge dagen efter.

0 kommentarer: