Belgien dag 1 - Tisdag

Vår resa till Belgien började tidigt på tisdagsmorgonen då vi skulle lämna Paris redan klockan 7:30. För att hinna med bussen så sov Wonho över hos mig och vi lämnade min lägenhet 6:30 och vandrade upp till Gambetta där vi tog metron mot Gallini där vi mötte Markus.

Vi hoppade på bussen mot Antwerpen och 6 långa timmar senare vart vi avsläppta på en bakgata i Antwerpen där vi tog en taxi till vårt hotel. Antwerpen Dimond Hotel! Där checkade vi in och möttes sedan av en enorm lägenhet där vi nu skulle bo i de kommande 5 dagarna.

Efter att ha lämnat av våra prylar så tog vi en promenad i området och vi förstod att vi bodde i de Judiska destriktet då det kryllade av män i roliga hattar och permanentade polisonger. Då fick vi ett sms av Emilie, min gamla flatmate från min första termin i Australien. Hon kom och plockade upp oss och tillsammans så fikade vi på en restaurang och vi drack även vår första Belgiska Öl för resan. Vi satt där i några timmar och pratade om livet, om då och nu och om sen. Vi gick sedan över gatan till en japansk restaurang där vi käkade middag och sade sedan hej då till Emilie som skulle iväg.


Jag och Emilie nu.


Jag och Emilie då.

Vi gick sedan hem och trötta som vi var efter dagens resa så avslutade vi kvällen med att titta på MTV på hotellet.

0 kommentarer: