Yui, Tom och Jag

Det här är en ganska rolig historia egentligen.

För två år sedan så åkte jag på en språkresa med EF till New York och pluggade engelska på Marymount College i Terrytown ca 30minuter norr om Manhattan. Där bodde jag på ett campus med ca 500 andra studenter. Bland annat Yui från Japan och Tom från Holland. Där åkte vi tillsammans in till Manhattan ibland, kollade på film eller bara chillade på campuset. Efter att jag hade åkt hem från NY så hade jag bara lite kort kontakt med Yui men ingen med Tom.

Nu två år senare bor jag i Australien och pluggar ekonomi, för två månader sedan flyttade Yui hit för att plugga engelska. Jag träffade henne för någon vecka sedan då jag kom till hennes födelsedags party. Då fick jag också veta att Tom skulle backpacka runt Australien i en månad i Juli och vi skulle försöka mötas.

Det var för några veckor sedan, i veckan träffade jag Yui och Tom och käkade middag och sedan dess har Tom nu bott två nätter hos mig och följt med mig och Martin på allt vi har gjort. Nu åker han vidare i morgon, men jag tror jag kommer träffa honom igen snart, men i Holland. Hur som hellst har vi haft väldigt kul och jag är mycket glad för att han bestämde sig för att besöka mig. Yui stannar i några månader till för att avsluta sina studier.

Världen är bra liten... Om allt detta hände på två år, vad händer om två år till?


Tom och Yui då.


Jag, Yui och Tom nu :)

0 kommentarer: