Jobba och städa!

Jobbade igår, en mycket seg dag. De sista tre timmarna kommer det max in två kunder så vi bara stod där och såg dumma ut. Känndes fel, men men, hoppas på mer folk nu till helgen. Jobbar i morgon igen.

Aja, idag vaknade jag och Martin klockan 9, då Dave har flyttat ut så firade vi det med att ha ett cleaning-party, städparty. Så mellan 10-14 så skrubbade vi allt som gick att skrubba, rensade allt som går att rensa och slängde stora mängder med mat och SKIT. Hittade en säck med lökar på understa hyllan i skafferiet. De hade börjat gro och det hade börjat växa blad på dem. Synd att jag inte fick en bild på det.

Nu ska vi till Australia Fair och äta lunch/middag och handla lite till lägenheten. I kväll blir det en lugn kväll med en film och tv-spel tror jag. Jobb i morgon hela dagen.

1 kommentarer:

Frida | 26 juni 2009 kl. 16:24

Hej Nicklas.
Jag har följt din blogg nu ett tag och tycker den är rolig och intressant, särskilt eftersom jag själv snart ska åka och plugga en termin på Griffith i Southbank.

Är superexalterad inför resan som går av stapeln den 13:e juli och undrar vad du kan ha för tips att dela med dig av.

Läste vid jul att du tog med dig tandkräm ner, är det något mer jag ska tänka på att ta med mig? (och hur mkt bör man ta med sig för att det ska räcka ett halvår eg?)
Jag har blivit tipsad om att ta med mig något typisk svenskt för att sedan kunna ge bort, men vad skulle egentligen uppskattas? Älgar? Spättekaka? Globen?

Hur har du löst problemet med annorlunda väggkontakter, har du massor av adaptrar? Jag tänker först och främst på datorn, men sen tillkommer ju en del andra saker...

Åkte du förresten på trippen till Byron Bay när du började plugga och är det isf ngt du kan rekommendera?

Har du några generella tips när det gäller boende? Jag har valt att inte bo på campus utan ska försöka hyra ett rum någonstans i närheten av skolan.

Tack på förhand

Hälsningar
Frida