Frågor

Skriv en fråga, gällande vad som helst, till exempel: Hur mycket det kostar att plugga i Australien, vilken medeltemperaturen är eller om det finns köttfärs att köpa. Svaret kommer i ett inlägg så fort jag hinner!


Hur mycket packning bör man ta med sig för ett halvår?
Jag skulle vilja säga så lite som möjligt (speciellt om du flyger med KLM). När du kommer ner så kommer det att vara vinter här nere, den värsta tiden är över och jag har fortfarande inte tagit på mig en jacka än. En huvtröja kan vara praktisk men den kan du lika gärna köpa här! På ett halvår kommer du shoppa mer än du tror så genom att inte ta med 20kg när du åker hit så löser det många problem när du åker hem, för väskan växer INTE.

Hur har du löst problemet med annorlunda väggkontakter?
Okej, det här är det absolut smartaste du kan göra (som jag inte kom på själv...). Istället för att göra som jag och köpa tre adapter för 90kr styck så tar du bara med dig en grendosa hemmifrån och köper EN adapter. Grendosan kostar 10kr på rusta och väger ingenting!

Har du några generella tips när det gäller boende?
Personligen så tipsar jag om att bo på ett studentkomplex. Ska du bara vara här i 6 månader så är det enligt mig det absolut bästa sättet att träffa nya vänner på. Men om du känner att du inte vill det så boka två veckor på ett studentboende eller hostel så du har någon stans att sova ut din jetlag på. Du kommer inte känna för att leta lägenhet dagen efter din 28timmar låga resa. Väl framme och när du känner dig hemma så kan skolan hjälpa dig med allting. Det finns en stor tavla vid Student Guild som alltid är full av erbjudanden om lediga studentboenden.

2 kommentarer:

Rebeca | 12 augusti 2009 kl. 21:48

låter som om det krävs riktigt djupa engelska kunskaper för att klara tutorials och examinations... räcker ett högt betyg i engelska C för att hänga med o göra bra ifrån sig?

sofie | 26 augusti 2009 kl. 22:06

Hej! Hm, alltså hur mycket spindlar och ormar är det i surfers paradise egentligen?
Mvh sofie