Happy Halloween

Igår var det Halloweenfest på vår Unibar. Jag slutade klockan 12 efter min sista lektion i Economics for Managers så jag bestämde mig för att dra mig in till Australia Fair för att leta efter en passande kostym. Jag hade pratat med några kompisar innan om vad jag skulle vara och hade siktat in mig på att vara Hugh Hefner, alltså behövde jag en pipa och en röd morgonrock.

Efter att ha sprungit på Australia Fari i två timmar, tagit en buss till Harbour Town och sprungit där i två timmar till så gav jag upp, det finns ingen röd morgonrock på den här sidan ekvatorn vad jag förstår. Jag bestämde mig för att dra mig hemåt och göra någonting av det jag redan har. Väl hemma så vart jag sugen på att vara Gordon Gekko, men då Thomas hade lagt beslag på Axels blå skjorta med vit krage, och inte skulle sluta förrens efter 9 så var det inte ett alternativ.

Min sista idé var att vara en hajbiten surfare, och det vart verkligen toppen! Jag lånade lite målarfärg av Ji, slet sönder en Lager 157 tröja och drog på mig ett par Bordershorts och så var saken biff. Det roligaste var att de flesta på festen direkt förstod vad jag skulle föreställa.


Att komma upp ur vattnet och se ut så här är nog min värsta mardröm

Idag har jag vart hemma hela dagen så när som på en promenad till Ashmore där jag och Axel handlade förnödenheter. Nu på kvällen så åkte vi dock till Coolangatta och besökte Karla, Johannes flickvän som fyllde 21 år i veckan och hade hyrt en hel club bara för hennes vänner. En riktigt trevlig kväll med dans och champagne och så klart en choklad fondue.



I morgon blir det mera plugg som gäller! God natt

2 kommentarer:

Anonym | 2 november 2008 kl. 23:29

hej har du varit i brisbane något? vet du om det är en kul stad för yngre människor (runt 20+)?

/Emelie

Taxmannen | 3 november 2008 kl. 02:21

Brisbane har ett mycket mer varierande uteliv för personer runt 18-26. Det finns väldigt bra barer och nattklubbar och det finns inga klädkrav och är i regel väldigt billigt..

Utgå ifrån The Valley då du letar, för de flesta klubbarna finns runt omkring där. Jag kan tipsa om "The family"..

Mycket nöje.
Axel