Australia <3

Idag har jag haft en helt underbar dag. Sov till klockan 12 och vaknade för att direkt känna mig helt återställd från den där satans förkylningen som har jagat mig de senaste dagarna. Upptäckte att en uttråkad Luke hade skickat mig tre sms där han har försökt att skriva på svenska:

"ar ni fortfarande somniga? Idag ar sa trakig!"

Jag steg upp, lagade frukost med Emilie, steka toasts och sen gjorde hon French Toast. Efter att ha vilat en halvtimme och gått igenom den dagliga dosen av mail och annat på internet så begav jag mig till gymmet där jag träffade Luke och vi planerade vår kväll.

Vi gick hem, bytte om för att sedan skjutsa Emilie till posten där hon skulle skicka hem ett paket. Tydligen kostar det ca 600kr att skicka 12kilo med flygpost till Europa. Dyrt javisst men då det kostar 440kr per kilo i övervikt så kan det ju faktiskt vara värt!

Efter besöket på posten körde vi tillbaka till The Village och plockade upp Thomas och Nirant för att sedan dra till Surfers och gå på Timezone. Timezone är en arkadhall som jag besökte under min första vecka i The Village i början av terminen. Nu spenderade vi ytterligare två timmar med att spela bilspel, skjutspel och tillslut Laserdoom (vilket det verkade som om Emilie uppskattade mest!).

Efter Timezone drog vi till Australiafair för att gå och se filmen Australia som hade premiär igår med Nicole Kidman och Hugh Jackman. Trots att den var tre timmar lång och att man ibland kunde se dåliga kulisser så är det ändå en av de bästa filmerna jag har sett på länge. Ett mästerverk om Australiensisk kultur och historia i ren Titanic kvalité. Det var länge sedan jag mådde så bra när jag lämnade en biosalong.


Otroligt vacker på så många sätt.

I biosalongen träffade vi också Adam, Klemens, Johannes och George som igår hade kommit hem från deras tur på The Ocean Road mellan Melbourne och Sydney. I morgon åker Adam till Nya Zeeland så i kväll var sista gången jag fick träffa honom på antagligen bra länge. Kommer sakna honom med. Vår tid på Fiji var helt oförglömlig!


Tack för att allt vi har vart med om, Isa Lei!

1 kommentarer:

Anonym | 30 november 2008 kl. 14:28

Du träffade inte mig i salongen då? ;=