Hästar och farväl!

I torsdags bestämde vi oss för att göra något annorlunda. Därför valde jag, Luke, Desiree och Emilie att åka på den så kallade Outback Spectacular showen. Det går ut på att man sitter runt en arena och äter en trerätters middag samtidigt som man ser en två-tre timmar lång hästshow med Australiensiskt tema. Såg en liknande i Paris för några år sedan men det som skiljde denna åt var att de inte handlade om vilda västern utan om livet i australiens vildmarker och hur farmare har utvecklats genom åren. Det blandat med otroliga stunt och akrobatik gjorde vår kväll helt perfekt.





När vi senare kom hem i tio tiden så var det dags för terminens sista Tavern. Hela studentbaren var full med vänner som för sista gången sade hej då till varandra. Mycket känslosam kväll.

Det slutade med att jag gick hem med Emilie och Luke när klockan närmade sig tre och på vägen hittade vi två killar var av en låg och skrek i ett dike. Han hade halkat och slagit axeln ur led. Luke som jobbar på akutavdelningen visste direkt vad han skulle göra och bara fem minuter senare hade vi lyckats stoppa en bil och Luke följde med killen till akuten.

När Luke senare kom hem så åt vi glass, en kopia av 88:an som hette Golden Gaytime... Mycket lustigt!

Igår, fredag så åkte Emilie till Melbourne, hon kommer hem igen nästa vecka men då blir det också den sista gången jag kommer träffa henne på vad som antagligen kommer bli en väldigt lång stund. Samt då Axel har bott hos Svenskarna på Metron de senaste två nätterna så har jag bott ensam med Desirée. Desiree åker till Sydney idag (Lördag) så jag ska köra henne till flygplatsen och hon kommer inte komma hem förrenns jag åker hem. Dock får jag träffa henne igen nästa termin då hon stannar ett helt år.

Annars är det väldigt lugnt här, säger hej då till nya personer varje dag vilket är ganska tragiskt men också oundvikligt. Samt så är jag lite förkyld så jag kan inte surfa som det är nu. Får nöja mig med att steka vid poolen och ta det lugnt. Inget jag har något emot dock.

0 kommentarer: