Red Frogs Sekten!

Haha idag var jag med om något väldigt annorlunda.

Red Frogs, den kristna gruppen som kommer till the village varje torsdag och serverar pannkakor bjöd in alla på en avslutningsmiddag i Surfers. Man fick skriva upp sig på en lista och klockan 7 stod det fyra Taxi-bussar och hämtade folk. På inbjudan stod det "Avslutnings middag där ni har möjlighet att ha en trevlig kväll med Red Frogs och vänner, bussar tillbaka klockan 9:30".

Riktigt kul tyckte jag och Axel och 30-40 andra studenter. Så vi vart inkörda till Surfers och de parkerade på en tvärgata och skulle visa oss vägen. Då vi upptäcker att vi får in i SurfCity Church. Vi gick in i en kyrka, ett stenkast bort från Q1. Kyrkan såg ju dock inte ut som en scen från Joan d'Arc som jag hade antagit utan var mer likt ett trendigt Hilton hotell.

Vi vart lotsade in i vad som såg ut som en konserthall och då började fredags mässan. Sång och predikan och hela köret! Så mycket för en "free lunch". Trots att folket i publiken (förutom oss från the village) verkligen var som hämtade ur en amerikans sekt så var de som predikade ganska vettiga. Jag tyckte det var intressant men de flesta andra mådde dåligt av att inte ha blivit förberedda för vad som skulle komma, vilket jag också kan förstå. Men men. Tillslut fick vi i alla fall vår restaurangmat och jag snackade med min vän Cory och träffade en ny kille som var Bankchef på Commonwelth Gold Coast och bor i Q1 huset. Riktigt cool kille.

Annars inget nytt på kartan. Har mitt första prov i morgon, Employment Relations. Önska mig lycka till!

0 kommentarer: