Kiss me I am Swedish!

Hade en grym Torsdag verkligen. Vaknade tidigt då jag skulle hämta upp Jimmy, Gustaf, Axel och Chris för att vi skulle åka till Brisbane och rösta. Då vi numera klassas som "utlandssvenskar" så skulle vi infinna oss på Svenska konsulatet torsdag morgon och lägga våra röster.

På vägen dit vart jag ruggit imponerad av hur bra min bil verkar må, morrade fint på motorvägen hela vägen till Brisbane. Väl där så lyckades vi parkera i det dyraste parkeringshuset i Brisbane och fick plötsligt lite bråttom.

När vi väl hittade konsulatet så kom vi in till receptionen och såg genast ett hav av blonda huvuden flyta omkring och vi visste att vi hade kommit rätt.

För mig var det första gången jag skulle få rösta och jag måste säga att jag kännde mig ruggigt vuxen helt plötsligt. Jag kommer ihåg när jag följde med mamma till Gruvrisskolan där alla röstade i bås i matsalen. Tänk vad tiden går.

Efter mycket fundering så bestämde jag mig i alla fall för Moderaterna, vilket egentligen det aldrig var någon fråga om, jag funderade på att stödrösta på KD men i slutändan så fick Reinfeldt vara min Homeboy fyra år till, skulle inte kännas rätt annars.


Reinfeldt, gör det möjligt för mig att komma hem igen!!!

Efter röstningen så åkte vi tillbaka mot Guld Kusten och stannade på vägen på IKEA där jag köpte lite ljus, en stekpanna, glas och så klart kalles kaviar och Leksandsbröd. Roligt egentligen att jag aldrig äter det hemma men här nere så är det nog det bästa som finns!

Efter våra äventyr så begav jag mig hem och hade skola klockan 4. Livet rullar vidare :)

0 kommentarer: