Världen är liten

Idag hände något spännande, min kusin (eller tremänning eller whatever) Rebecca åkte från London där hon bor till Paris tillsammans med en kompis. Jag mötte dem i Notre Dame där det pågick en gudstjänst och sen tog vi oss till Champs Elysee och besteg Trumfbågen för att se Paris by night.

En riktigt trevlig eftermiddag och då de stannar tills på fredag så har vi tid att träffas igen.

Det slog mig när vi stod på toppen av bågen och blickade ut över Paris att det inte alls var längesedan som vi båda med våra familjer var på Leksands sommarland och körde go-carts och lekte i vågmaskinen. Nu bor hon i London och jag i Paris och vi är båda bara 20 och 19 (du är 19 va?).


Undrar vad vi gör om 10 år till...

1 kommentarer:

Charlott | 12 februari 2010 kl. 17:14

Jag känner igen jackan :)